Onödigt hat

4kommentarer

Jag förstår inte hur folk orkar lägga ner så mycket tid på onödigt hat. 
Varför inte hata det som är värt att hata, fråga istället för att anta och snacka istället för att slänga ur sig massa påhopp..
Jag förstår inte detta, jag förstår inte hur vi någonsin ska kunna uppnå det perfekta samhället med alla dessa människor kring oss. de vill bara ha konflikter. får de de vill de ha mer, nej, de ska ha mer..! 
Människor som inte har något bättre at göra om dagarn än att konspirera om människors liv. Små skitsaker. ingen ser helheten, bara småsaker. Och kritiken och fördomarna haglar. 
Har blivit misstagen för att vara både det ena och det andra den senaste tiden, och i samband med ett inlägg om asylrätt flög det in anklagelser om att jag är rasist. 

Min första reakion på dessa människor är ett skrattanfall. 
Min andra reaktion ett tag senare, vid mer efertanke blir jag så ledsen. Jag tycker synd om dessa människor, vilket jävla liv de måste leva. När de gör valet att leta fel hos någon och tramsa sig istället för att säga någoting vettigt och vara en god kamrat. 
Antingen är dessa människor nazister, eller så är de bara helt slutkörda i skallen. 

Jag skulle så gärna vilja prata med dom på riktigt. 
Kanske ge dem ett annat perspektiv att se på saker ifrån. och kanske till och med ha en rätt trevlig stund. 

4 kommentarer

Tilikum.

12 Jun 2013 14:13

Innan du klagar på andras hat bör du sluta hata själv. Du hyser agg till folk av orimliga anledningar, och det kommer att bita dig i rumpan till slut.

Dessutom är det stor skillnad på näthat och rättfärdig kritik. Personangrepp är aldrig, jag repeterar ALDRIG okej. Exempelvis var det förbannat onödigt av dem att hänga ut dig i DÄBA-gruppen. Men! Om du tillåter kommentarer på din blogg så måste du vara beredd på att andra inte delar din åsikt, och du måste vara beredd att argumentera för din sak. Av det jag läst i kommentarerna här så gör du personangrepp och möter inte folks argument eller frågor.

Det sorgliga är att om man inte bemöter sånt så ger man folk mer vatten på sin kvarn. Tror de redan att du är ignorant och du inte visar dem motsatsen så kommer de bara bli styrkta i sin tro.

För att förtydliga för dig: Detta är inte näthat, jag menar inte att vara taskig, utan ville bara dela med mig av mina tankar och känslor gällande din text.

Svar: Vilka är det som du påstår att jag hatar? Med tanke på min politik så klassar jag inte till exempel nazister som något onödigt att hata. eller folk som gjort mig eller någon i min närhet illa.

Rättfärdig kritik, okej, men jag blir så trött när folk kommer och enbart vill provocera, lägger kommentarer på det mest onödiga. Det finns inget vettigt i det. Jag läser en del bloggar, och kommenterar, det är för det första sällan jag kommenterar något negativt, skulle jag göra det vill jag inte ösa skit på något utan snarare få en diskussion, och få veta hur personen tänker för att förstå.

Mjo, det som G gjorde i DÄBA gruppen är ett typexempel på onödig hat. Jag känner inte människan. har aldrig direkt pratat med honom osv, jag har inte heller någon aning om varför han tycker så illa om mig. Eller om han bara är en rentav elak person som drog lott om vem han skulle hänga ut och vara elak mot, jag vet inte, det är väldigt konstigt att han väljer någon från "våran" sida och inte en motståndare.
Menmen.

Jag förstår precis hur du menar, och jag kan känna desamma, att jag mer dampat tillbaka än att anföra någon diskussion i många kommentarer. Har en tendens att gå ut och kolla kommentarer, antingen sent på natten när jag inte kan sova eller när jag är allmänt irriterad på allt och ingenting, eller en kombo av båda. Jag håller fullt ut med att det inte är så smidigt.

Och som du sa, jag får räkna med kritik om jag tillåter kommentarer.
Men faktumet att jag sällan vet vem det är som kommenterar gör det hela osäkert, det skulle kunna vara allt ifrån nazister till allmänna as som vill.. ah jag vet inte vad. Det är lite det jag har i baktankarna, tänk om..

Hoppas du förstår vad jag menar, och att jag inte är ute efter att tjaffsa med folk. :)
Viperious

Teranova

21 Jun 2013 00:01

Vem är G egentligen, och varför kallar du hen för det?
I övrigt så när det gäller DÄBA-gruppen specifikt så "hängs folk ut" oavsett deras politiska tillhörighet. Kriteriat verkar i huvudsak vara att någon agerar på ett vis som anses vara värt att kritisera. Exempelvis så hängdes svartfoten Hugo Selling ut senast igår, efter att han agerat strejkbrytare, och dessutom hycklat väldigt mycket om lunchrasterna. (Busschaufförerna kräver 30 minuters lunchrast, detta ansåg Hugo vara orimligt, och tog samtidigt en 2 timmars lunchrast när han själv agerade strejkbrytare.)

Tilikum

26 Jun 2013 12:02

Jag har till exempel hört dig säga att du skulle "slå ihjäl" en person för att hon legat med ditt ex. Och om inte det är onödigt hat så vet jag faktiskt inte vad som är.
Gällande nazister, sexister, rasister och dylikt skräp, så visst, hata på! Men att tycka illa om medsystrar för att man legat med samma person är fruktansvärt onödigt.

Svar: Där har du ett otroligt bra exempel på onödigt hat! Har dock väldigt svårt att tänka mig att jag har sagt det, speciellt ned tanke på min syn på sånt. Det berör inte mig vad andra gör, speciellt inte ett ex, Wtf liksom xD
Låtet mer som något nån 15-16 åring skulle slänga ur sig under eb dålig dag. x)

Visseligen kan det varit ett gäng år sedan. Jag tycker att jag va förbannad å det mesta vid den åldern. Otroligt tramsigt i efterhand.
Men som sagt, ingenting jag skulle varken stödja eller säga i nuläget. Dwt är tur en växer upp. ;)


Yes! :)
Vem är du förresten?
Börjar bli nyfiken på det. Och tycker det är synd att du har en sån konstig uppfattning im mig. Vi kanske stöter på varandra ibland utan att jag vet om det. :P
Viperious

Tilikum

28 Jun 2013 07:13

Jag brukar vistas på Kult, ibland har du varit där samtidigt.

Kommentera

Publiceras ej