Leve Palestina

2kommentarer

Fick nys om att jag har sovmorgon till kl 1 imorgon om jag gör ett bokomslag och redovisar det på fotolektionen imorgon. 
Satt då och lyssnade på palestinalåtar på youtube. 
Fick på några sekunder upp idéen i huvudet att klä ut mig till en kämpande palestinier och posera galet med molotov cocktails och pistoler. 
Det är det vi kallar kreativitet va? 




Burn Israel, Burn!



Hur kan ni blunda när bomberna faller?


For Gaza, For Palestine!


Mot seger kamrater! 


Hela världen känner till vår kamp, Leve palestina!


"Allah, help me!"



Se upp Sionistfan, när jag trycker på knappen är du död!


husen rasar, bosättningarna möts av motsättningar men tystas ner med avrättningar
vissa flyr andra e kvar utan släktingar



Säg mig herr president, sig mig fru talesman säg mig nu statsministern hur vi kan ta oss fram?


Vi väntar på den dan då friheten blir berättigad, världen blundar och jag undrar hur argumenten kan vara vettiga.
tänk dig själv om vi plötsligt skulle bli träffade

2 kommentarer

Trollet.

01 Jun 2013 17:24

Malin, att du draperar huvudet i en bordsduk och kladdar lite på händerna hjälper inte Palestinas folk alls.
Det finns ett uttryck för det du sysslar med på engelska, "cultural appropriation". Det är inte din kultur, och att du klär ut dig på detta tarvliga sätt för att efterlikna dem är bara hånfullt och ren och skär postkolonialism.
Ja, vi kan och bör hjälpa palestinierna, men vi måste göra det på deras villkor. De måste själva få bestämma hur de vill ha hjälp, och av vilka.

Svar: Palestina vill garanterat ha hjälp av alla som vill hjälpa. Och om du har problem med att jag gör ett skolarbete kan du gå och gräva ner dig någonstans!
Har du något mer värdelöst att komma med?

Du skulle ju kunna uppge eventuell bloggadress eller liknande så kan jag slänga in lite dryga osamanhängande kommentarer där också, så går det ju jämt ut.
Dock har jag lite viktigare saker att lägga min tid på än meningslös skit som att kritisera andras skolarbeten. Om du vill veta så fick jag jävligt bra betyg på de arbetet.
Gå och va sorglig någon annanstans nu!
Viperious

Trollet.

06 Jun 2013 23:09

Nu gör du det igen. Du tar dig rätten att säga vad Palestinas folk vill och inte vill. Det är precis samma sak som när USA invaderade Irak. Ja, givetvis ville Iraks befolkning bli av med Saddam, men inte på det sättet som USA genomförde det hela på. Ja, givetvis vill palestinierna bli av med den israeliska ockupationen, men antagligen har de inte samma tillvägagångssätt som du. Det är deras kamp, och de måste få ge direktiven.

Jag har inte några som helst problem med att du gör ett skolarbete, däremot borde du tänka efter hur du gör det. Man kan mena aldrig så väl men ändå göra fel.

För mig gör det bara saken värre att du fick bra betyg på arbetet; Du stal någons kultur och gjorde en karikatyr av deras kamp för egen vinning.

Du hade gärna fått min bloggadress om jag haft någon, och du hade varit mycket välkommen att lämna befogad kritik gällande det jag lagt upp.

I vart fall borde du sluta blunda för din egen rasism, inse de privilegier din hudfärg ger dig och lära om. Att du kallar min kommentar, som verkligen inte var menad att vara dryg, osammanhängande, samt att du låter bli att bemöta det jag säger är det bara ytterligare ett tecken på att du blundar för saker. Dels för dina privilegier som vit, dels för din del i förtrycket mot de icke-vita.

Svar: Märker du ingenting? Märker du inte att foket behöver hjälp? Har du inte sett tacksamheten mot ship to gaza? Vad är det du vill komma fram till? Att ingen ska hjälpa dem som är i behov av hjälp? Och för det tredje, vad har du med detta att göra? vem du nu är? Vore din största mening att hjälpa palesina, eller juste ja, du förnekar deras utsatta situation, men ändå... hade din mening varit god skulle jag råda dig till en massa bra saker som finns att göra för att hjälpa. Men din grej verkar ju som sagt var att klanka ner på folk och bilda orealistiska konspirationer om folk du inte känner.

Och du verkar vilja komma fram till att ,mitt skolarbete var för att kränka palestina, de är ju bara att kolla på min politik lite närmre så finns svaret på det. och för det andra, när jag visade upp detta i skolan kan andra blivit uppmärksammade, brja läsa på om konflikten och engagera sig. genom såna enkla saker så kan man upplysa en hel del människor.

Och jag vet inte vad det sista skulle vara, jag är rasist. då får jag la vara det då.
i nästa kommentar är jag ett afa-svin och i de tredje svenskfientlig. så det går nog rätt jämt ut på den fronten.

Du borde köpa en rebell av mig btw.
Bra skit detdär! ;)

Viperious

Kommentera

Publiceras ej