Ett steg

0kommentarer

Ett steg närmare straight edge. 
Ett steg ner i ångesten.
Ett steg närmare studenten.
Ett steg in i paniken.
Ett steg mot de mörka hålet.
Ett steg till in i körkortspaniken
Ett steg in i pressens vakum
Denna jävla stress och press, det kväver mig.
Jag ska klara detta, jag ska ta mig upp. 
Lika säkert som jag en dag ska bli brandman så ska jag klara allting. 
Nästa vecka ska flera saker fixas. Ska sätta upp en checklista på min vägg när jag kommer hem, den ska prickas av. 
Jag ska ordna allting.
Jag ska sluta med att kräla mig igenom veckorna och ha helgerna som mål, helger. det börjar bli ett beroende. ett mål. och ingentig där emellan blir av betydelse.
Det är nog inte många som tror mig, knappt jag själv.
Men envisheten bör segra, även denna gång. 

Först ska jag uppleva ännu en helg. 
Det blir fantastiskt. 

Ser ni mönstret? Ser ni upprepningen? 


fuckoff, vardagsstress, ångest ,

Kommentera

Publiceras ej