Motdemonstration

2kommentarer

Som många av er säkert redan vet så var SVP (Svenskarnas parti) i Jönköping igår. De gick runt och skrek ”Stolt Svensk, nationalist” och något i stil med ”Svenska jobb åt svenskarna”
Vi var tydliga med att visa att nazister inte är välkomna i vårat samhälle.

Det blev ett himla liv och extremt mycket övervåld från snutarna som mer eller mindre duschade oss i pepparspray och försökte slå halvt ihjäl oss verkade det som.
Jag klarade mig lindrigt med pepparsprayade ögon två gånger, duckade för en batong som jag annars hade fått i skallen och blev sedan tagen av snuten och utkörd med ett tjugotal andra ut i helvetet. Men många av mina kamrater blev både slagna med batonger och överridna av polishästar.

Det är sorgligt att se snutar stå och skydda nazister, det skrämmer mig verkligen. Vart är vårat samhälle på väg? Fyfan….


Något som däremot var helt underbart att se var solidariteten som flödade runt oss, det tog inte långt tid när man fått pepparspray i ögonen tills någon kom med vatten och sköljde ens ögon. Helt underbart verkligen. Alla hjälptes åt, även fast väldigt många inte kände varandra. Det värmer verkligen att se sånt. Det är ett sånt samhälle vi vill ha!


Idag är vi nog alla lika trötta och ömma i kroppen. 
Tur för mig att jag fick sluta tidigt från praktiken, nu är jag på väg hem och ska chilla galet med Benjamin. 
Laga god mat, städa, tvätta, diska, och käka chips å kolla film står på schemat idag. Helt perfekt! 




Antifascist, Antinazist, Demonstration, Jönköping, motdemonstration, upplopp,

2 kommentarer

Anders

02 May 2013 23:16

Gillar i grund och botten både Din inställning och tanke MEN vi lever i en demokrati och den måste vi försvara. Åter igen vill jag betona att jag ligger nära Dig politiskt sett men jäkligt långt ifrån tillväga gångsättet. Att ens vara i närheten av våld gör att Ni förlorar all sympati och de onda, SvP, "vinner". Ska "vänstern" komma någon vart måste ni följa demokratiska regler. Finns så många bättre sätt att visa sin avsky/motstånd mot dessa puckon.
Jag är säker på att Du har koll men att det "svider" i hjärtat när dessa tomtar får tillstånd men så måste det få vara i Sverige, hur fel de än har. Se också till att dämpa Peppe, med honom i blickfånget kommer Ni aldrig få respekt. Inget ont om honom men han gör bort Er allt för ofta, tyvärr.

Saknar Lilla Paris (innan Din tid) och alla EU-diskussioner jag hade med Dina vänner. Jag, och dom, lärde oss massor.
Ahhh, måste engagera mig politiskt igen!!!! :)

Kämpa på! Gillas!!!!! :)

Svar: Jag förstår vad du menar. Vi försöker håla oss ifrån partisymboler och liknande när sånt här händer, så att våld inte förknippas med något speciellt parti, för det är det inte. Utan bara en grupp vädigt arga människor.

Vi kan inte låta nazister härja fritt i staden, jag vill egentligen låta idioterna vara och hoppas på att de försvinner av sig själva, men det gör dem inte. det gjorde dem inte heller i tyskland när hitler tog makten, de växer och blir större, sätter vi inte ner foten rejält så står vi snart där allihopa, och vad ska vi ta oss till när vi blir tvingade att duschas och det visar sig vara Zyklon B i kranen?
De nynazistiska partierna börjar precis som de gjorde då.

Jag håller med dig om peppe, han är otroligt fin på många sätt, men när allmänheten börjar citera honom och säga att det är "Dom där vänsteraktivisterna" Som sagt det blir det lite jobbigt ><

Det förstår jag, och du borde absolut engagera dig igen! :)
Du är varmt välkommen kamrat! :)
Viperious

Anders

06 May 2013 00:21

Ahh, bra svar!!! Nu hoppas jag iof att svenska folket är smartare än så och vårt upplysta samhälle hjälper till att varna och informera. Men visst, människan är inte alltid smart och långsiktig. Jag har en liten knapp med texten "Folk = Boskap" och tyvärr stämmer det nog bättre än vad som är nyttigt.
För att spinna lite på "nazister härja fritt i stan" så tror jag att utan Er aktion/motstånd så hade deras uppmärksamhet blivit minimal. Hur skulle exempelvis Jnytt rapporterat ifall det inte förekommit något våld. Jag var en av de som tittade på av nyfikenhet. Valde ganska snart att gå därifrån för att inte legitimera Svps närvaro. Jag drog ner till öster till ett positivt tåg... Tyvärr var jag långt ifrån ensam som tittade på och det gjorde ju att "begåvningsreserven" fick den uppmärksamhet de inte bör ha.
Vad glad jag blir över Ditt engagemang! Önskar att jag varit lika engagerad som ung (42 nu).

Följer Din blogg med spänning!
Håll näven knuten, kamrat! :)

Kommentera

Publiceras ej